Versterk de stadswallen – Tribal Wars 2 gaat in open beta #MMO #Browsergame @innogames via @cosmocover

TW2logo

Hamburg, 11 september 2014

Versterk de stadswallen – Tribal Wars 2 gaat in open beta

De toonaangevende online spelontwikkelaar InnoGames nodigt alle spelers uit om deel te nemen aan de open bèta voor Tribal Wars 2. Geïnteresseerde stammen kunnen zich vanaf vandaag aansluiten bij het nieuwe online strategiespel. Momenteel is het spel beschikbaar in het Engels en Duits, maar de komende weken worden daar nog eens 17 extra talen aan toegevoegd. Het spel treedt in de voetsporen van zijn legendarische voorganger Tribal Wars dat wereldwijd 55 miljoen geregistreerde spelers telt, en de verwachtingen zijn hooggespannen: maar liefst 300.000 spelers registreerden zich reeds om met het spel aan de slag te kunnen.

YouTube Direct

De voorbije weken werd het spel met een gelimiteerd aantal spelers een eerste keer intensief op de proef gesteld. “De gesloten bèta leverde heel wat interessante inzichten op voor de verdere ontwikkeling van het spel en we willen alle spelers bedanken die eraan deelnamen.”, aldus Nino Protic, de product manager van Tribal Wars 2. “Als laatste voorbereiding op de definitieve lancering, is het nu tijd voor een test met een veel grotere groep spelers.”

In Tribal Wars 2 ben je de leider van een klein Middeleeuws dorp en is het jouw taak om je rijk uit te breiden. De oorlog woedt overal, en je zal constant moeten strijden om te overleven. Deze MMO focust zich dan ook op realtime strategische gevechten met en tegen andere spelers. Het spel werd zo ontworpen dat je met slechts één account toegang hebt tot zowel de iOS-, Android -, en browserversie van de game, zodat je altijd dezelfde wereld, vrienden en vijanden zal delen. Tijdens de bètaperiode kan je enkel de browserversie spelen. De mobiele applicaties worden op het einde van dit jaar gelanceerd.

Met meer dan 130 miljoen geregistreerde spelers is InnoGames een van de grootste aanbieders van online games. De in Hamburg gevestigde firma stelt 350 talenten uit 25 landen tewerk. Naast Tribal Wars scoorde het bedrijf stevige hits met Forge of Empires en Grepolis.

TW2_Wallpaper_01

TW_browser_1
    TW_browser_4
    TW2_browser_4