#RisingGenerals doet het met retrofuturistische voertuigen #MMO #F2P @innogames via @cosmocover

Logo_Rising_Generals

Hamburg, 9 oktober 2014

Rising Generals doet het met retrofuturistische voertuigen

– Van tanks die laserstralen afvuren tot vliegtuigen met luchtafweergeschut – knallen zal het doen! –

InnoGames
    maakt vandaag meer details bekend over de verschillende eenheden van het strategiespel Rising Generals. In onderstaande video demonstreert de ontwikkelaar voor het eerst het indrukwekkende arsenaal dat de game rijk is. Het filmpje toont spelers de belangrijkste smaakmakers die van Rising Generals een unieke ervaring maken.

Zo bevat Rising Generals meer dan twintig verschillende types eenheden die elkaar verslaan volgens het principe van blad-steen-schaar, en het tegen elkaar opnemen in drie gevechtsfases. Tijdens de luchtaanvalfase vechten massieve bommenwerpers en snelle onderscheppingjagers uit wie er het luchtruim domineert, waarna mijnenleggers en artillerievuur het landschap tekenen voor de voornaamste fase. Tijdens het leeuwendeel van deze gewapende conflicten gaan stugge pantservoertuigen, tanks en gevechtshelikopters met elkaar in de clinch tot er een winnaar uit de bus komt.

YouTube Direct

In iedere fase kunnen naargelang je tactiek verschillende soorten eenheden worden ingezet, elk met hun unieke sterktes en zwaktes ten opzichte van andere eenheidstypes. Een sectie zware Hydra tanks maakt misschien wel gatenkaas van lichter gepantserd oorlogstuig, als je ze niet flankeert met enkele kleinere Paladin rupsvoertuigen met doelzoekende vliegtuigraketten, zullen ze maar wat snel ten prooi vallen aan enkele goed gemikte antitankraketten van een squadron Archangel helikopters. De sleutel tot de overwinning ligt hem dan ook in het vinden van de perfecte aanvalsmix.

In Rising Generals voer je het bevel over een militaire basis die snel moet uitgebouwd en bemand worden zodat je jezelf kan verdedigen tegen vijandige aanvallen of agressieve buren zelf het vuur aan de schenen kan leggen. Meer dan twintig verschillende types units en vrij te spelen technologieën en opperbevelhebbers die voor leuke extraatjes zorgen, staan garant voor een weelde aan strategische opties. Knappe 3D-animaties brengen dit tactische steekspel op smaak en aangezien het spel werd ontworpen voor intense speelsessies, zit het boordevol actievolle momenten, waardoor het een stuk sneller speelt dan andere online strategiespellen.

InnoGames kreeg voor de ontwikkeling van Rising Generals de hulp van de legendarische game designer Bruce Shelley, die aan rasechte strategieklassiekers als Civilization en Age of Empires meewerkte. Hij was heel nauw bij het ontwikkelproces betrokken en spendeerde heel wat uren op het hoofdkwartier van InnoGames in Hamburg.

Met 130 miljoen geregistreerde spelers is InnoGames een van de grootste ontwikkelaars en aanbieders van gratis online games. De in Hamburg gevestigde onderneming stelt momenteel 350 professionals uit 25 landen tewerk. Het bedrijf scoorde monstersuccessen met Tribal Wars, Grepolis en Forge of Empires.

Rising_Generals_Wallpaper

tanks_vs_choppers
    support_overview
    tanks_overview