InnoGames laat je de mysterieuze magiewereld Elvenar ontdekken

Logo_Elvenar

Hamburg, 12 november 2014

InnoGames laat je de mysterieuze magiewereld Elvenar ontdekken

– Nieuwe strategietitel transformeert succesformule naar online fantasiewereld –

Met Elvenar, de zopas aangekondigde nieuwe online strategiegame van InnoGames, begeeft de Duitse ontwikkelaar zich op onbekend terrein. Spelers krijgen immers voor het eerst de kans om een exotische fantasiewereld te ontdekken. De focus van het spel ligt op het uitbouwen van je sprookjesdorp tot een magische metropool, maar spelers kunnen ook handel drijven of de wijde wereld intrekken. Maar opgepast, want de donkere bossen en verraderlijke grotten krioelen van de gevaarlijke monsters die je in strategische turnbased gevechten te lijf zal moeten gaan. De verkenningstocht van deze wonderlijke wereld begint in januari in je browser, maar later zal het spel worden uitgebreid naar mobiele platformen.

Een andere primeur zijn de verschillende rassen. Bij het begin van het spel kies je tussen de industrieel aangelegde mensen of de in harmonie met de natuur levende elfen. De keuze voor een ras beïnvloedt niet alleen het uitzicht van de stad, maar bepaalt ook met welke technologieën en units spelers beginnen. De elfen zijn magische wezens die respect hebben voor de natuur, terwijl de mensen ambitieuze en vastberaden ingenieurs zijn. “In de elfensteden leven heel wat magische wezens, zoals enten en golems, vreedzaam samen en zie je hun bouwwerken helemaal tot leven komen”, legt Elvenar producer Ulrike Kunkel uit. “De mensen daarentegen richten zich eerder op het individu en overleven dankzij hun superieure technologische kennis. We wilden de rassen zowel visueel als qua speelstijl zo verschillend mogelijk maken, zodat spelers ze na verloop van tijd allebei zouden willen uitproberen.

Naast grondstoffen beheren om gebouwen up te graden en nieuwe vaardigheden vrij te spelen, kunnen spelers maar beter een oog op de wereldkaart houden. Daar kunnen ze naburige steden ontmoeten, nieuwe gebieden bestuderen en op zoek gaan naar verboden magische artefacten die bewaakt worden door allerlei boosaardige wezens. Het spel voorziet een heleboel verschillende strijdtonelen en de 3D-geanimeerde strategische gevechten zorgen ervoor dat elke unieke confrontatie met de meer dan twintig verschillende monsters een straf verhaal wordt waar je thuis mee kan opscheppen in de herberg.

Met meer dan 130 miljoen geregistreerde gebruikers, is InnoGames een van de grootste ontwikkelaars en aanbieders van online games. Het in Hamburg gevestigde bedrijf scoorde reeds monstersuccessen met onder andere Tribal Wars, Forge of Empires en Grepolis.

elvenar-wallpaper

elvenar-artwork-elven-residential
    elvenar-artwork-human-workshop
    elvenar-elven-kingdom