HUMANKIND uitgesteld tot 17 augustus 2021

• Press Release

HUMANKIND uitgesteld tot 17 augustus 2021

– Amplitude Studios gebruikt de extra tijd om toegankelijkheid, tempo, balans, AI en andere zaken te perfectioneren. –

Parijs, 26 maart, 2021 – Bij de aankondigingen van de historische titel HUMANKIND noemde ontwikkelaar Amplitude Studios de game hun magnum opus. Een stelling waar ze nog steeds voor de volle honderd procent achter staan. De eerste reacties op het spel waren fantastisch en de enthousiaste community is sinds de start betrokken geweest bij ieder facet van de ontwikkeling. Amplitude’s ontwikkelaars zijn constant bezig om de verwachtingen van de fans waar te maken.

Chief Creative Officer en Studio Head, Romain de Waubert de Genlis over het uitstel:

“Het was spannend om te zien hoe de community voor de eerste keer de game kon spelen tijdens de OpenDev-sessies. Datzelfde geldt voor de positieve en constructieve feedback die we mochten ontvangen. Spelers zijn altijd het kloppend hart geweest in de filosofie van Amplitude en door HUMANKIND nu in augustus uit te brengen is er meer tijd om met de community te werken en de game verder te perfectioneren. Zodat we op de eerste dag van release hen een fantastische speelervaring kunnen aanbieden.”

Tijdens de Lucy OpenDev hebben spelers vier omgevingen en 40 culturen kunnen proberen. De feedback die Amplitude Studios kreeg ging over toegankelijkheid, onboarding, tempo, balans en AI. Het ontwikkelteam gaat zich de komende tijd op die punten focussen. Meer informatie hierover lees je in het het ontwikkelaars blog.

Om de community te bedanken voor het geduld, geeft Amplitude Studios fans die een pre-order plaatsten voor de HUMANKIND™ extra gratis content.

Met de Edgar Allan Poe en Lucy avatar sets kunnen spelers hun leiders in de game aanpassen. Beide sets zijn gratis beschikbaar bij de release voor consumenten die een pre-order hebben geplaatst voor HUMANKIND.

Meer over Amplitude Studios
    Het team van Amplitude bestaat uit ervaren videogame liefhebbers die kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan. Tevens zijn zij de creatieve geesten achter de beste strategy games, allemaal tot stand gekomen met de hulp van hun spelers. Het bedrijf werd in 2011 opgericht en in 2016 door SEGA gekocht. De 120 ontwikkelaars van Amplitude Studios komen van over de hele wereld en maken games in het Parijse kantoor van de gamemaker. Op dit moment werken zij onder andere aan HUMANKIND™, een historische strategie game waar spelers culturen combineren terwijl zij hun volk van het Bronzen tijdperk naar de moderne tijd loodsen. Daarnaast maken zij Endless™ Dungeon, een ‘squad-based rogue-lite tactical action game’. De ontwikkelaar is bekend geworden door de alom geprezen Endless™ series die wereldwijd door miljoenen gamers wordt gespeeld. De serie omvat Endless Space, Endless Legend, Dungeon of the Endless en Endless Space 2. Een hechte band met de community is een van de kernwaarden binnen de filosofie van de studio. Amplitude Studios is trots op het feit dat zij samen met hun spelers games creëren. Dat gebeurt met het speciaal ontwikkelde community platform Games2Gether. Hiermee speelt de achterban een belangrijke rol in het maken van de game op iedere moment van ontwikkeling.

Meer over SEGA EUROPE LTD.
    SEGA® Europe Ltd. Is de Europese tak of het in Tokyo, Japan gehuisveste SEGA® Corporation, en een wereldwijde leider in interactive entertainment. Het bedrijf ontwikkelt, geeft uit en distribueert interactieve games voor verschillende hardware platformen als pc, draadloze apparaten en de consoles van Nintendo, Microsoft en Sony Computer Entertainment Inc. SEGA is daarnaast eigenaar van de ontwikkelstudios Two Point Studios, Creative Assembly, Relic Entertainment, Amplitude Studios, Sports Interactive en HARDlight. De website van SEGA Europe is te vinden via www.sega.co.uk

Review Codes
    Wil je deze game bespreken?

Bekijk hier de trailer

Contact
    Voor alle media- en interview aanvragen neem contact op met Cosmocover by email or phone: