Markus Lipp wordt de nieuwe CFO van InnoGames

innogames_logo

Hamburg, 1 oktober 2015.

Markus Lipp wordt de nieuwe CFO van InnoGames

– Management van de free-to-play ontwikkelaar versterkt zich met industrie veteraan –

Volgende week maandag wordt de eerste werkdag van Markus Lipp als de nieuwe Chief Financial Offer (CFO) van ontwikkelaar InnoGames. Hij wordt eindverantwoordelijke voor de boekhouding, budgetcontrole, cijferanalyse en betalingen van het bedrijf. De 41-jarige Lipp treedt in de voetsporen van Armin Busen, die al sinds januari de positie van Chief Product Officer (CPO) uitoefende, maar tegelijk tot nu de rol van plaatsvervangend CFO speelde. Markus Lipp bekleedde sinds 2004 talrijke managementfuncties bij de Duitse mediagroep ProSiebenSat en stond onder andere aan het hoofd van ProSiebenSat1 Games en Seven Games. Tot voor kort was hij CFO bij 7travel en wetter.com.

De zakenman, die een diploma Economische Wetenschappen aan de muur hangen heeft, kijkt volop uit naar zijn nieuwe functie: “Ik ben erg enthousiast om met een jong, internationaal team aan de slag te gaan bij een dynamisch bedrijf dat nog elke dag groeit. Wat het des te plezanter maakt is dat ik deel mag blijven uitmaken van de gamesindustrie en zo richting kan geven aan haar toekomst.”

Hendrik Kindworth, de CEO van InnoGames is in zijn nopjes over de aanwerving: “Gezien zijn financiële expertise, en jarenlange ervaring in de gamesindustrie, kan er geen twijfel over bestaan dat Markus Lipp een grote meerwaarde voor onze directie is. We kijken er naar uit om hem aan boord te verwelkomen en staan volop te popelen om onze samenwerking te beginnen.”

Met meer dan 150 miljoen geregistreerde spelers is InnoGames een van de grootste aanbieders van online games ter wereld. De in Hamburg gelegen onderneming telt momenteel meer dan 350 werknemers uit 30 verschillende landen. Naast Forge of Empires scoorde InnoGames ongeziene kassuccessen met Tribal Wars en Grepolis.

Markus Lipp

Markus_Lipp-innogames

Persaanvraag
    Voor vragen en/of reviewexemplaren neemt u contact op met Cosmocover:
    innogames@cosmocover.com