Reis door de geschiedenis op je iPhone – Forge of Empires app is uit via @cosmocover

Forge_of_Empires logo

Hamburg, 25 september 2014

Reis door de geschiedenis op je iPhone – Forge of Empires app is uit

– iPhone-versie breidt cross-platform mogelijkheden uit – Android als volgende aan de beurt –

InnoGames lanceert vandaag de iPhone-versie van hun succesvolle online spel Forge of Empires. De iPad-versie van deze titel is al sinds mei van dit jaar op de App Store te vinden, maar vanaf nu genieten ook iPhone-gebruikers van een geoptimaliseerde interface, aangepaste schermgrootte en scherpere graphics. Tevens werd de performance grondig onder de loep genomen zodat het spel bolt als een trein op alle modellen vanaf de iPhone 4. De game is nu verkrijgbaar op de App Store. Net zoals op iPad, kunnen spelers ook op hun iPhone inloggen met een browseraccount, maar ze kunnen uiteraard op hun mobiele toestel gratis een compleet nieuwe account creëren. Een Android versie volgt in de nabije toekomst.

YouTube Direct

De geoptimaliseerde touch besturing, haarscherpe beelden en onmiddellijke actie resulteren in een onvergetelijke mobiele game-ervaring. Dankzij de cross-platform strategie van InnoGames kunnen spelers op hun iPhone of iPad inloggen met een browseraccount, om nadien verder te spelen in hun browser en terug te switchen naar eender welk toestel, zonder hun vooruitgang te verliezen.

In Forge of Empires is het de bedoeling om je stad door de eeuwen heen naar welvaart te leiden. Dit kunnen spelers doen door nieuwe technologieën te onderzoeken, indrukwekkende historische gebouwen neer te poten en via militaire operaties en lucratieve handelsakkoorden hun invloedsfeer uit te breiden. De game is speelbaar in 23 talen en ging vorig jaar op de Duitse Videogame Awards met de trofee van Beste Browsergame aan de haal.

Het strategiespel bereikte onlangs de kaap van 20 miljoen geregistreerde gebruikers, niet in het minst dankzij de uiterst succesvolle iPad-versie. De release nestelde zich tijdens de lancering in tien Europese landen makkelijk in de top 10 downloads en scoorde erg goed bij zowel pers als publiek.

Forge_Ipad_Screenshot

Met 130 miljoen geregistreerde spelers is InnoGames een van de grootste ontwikkelaars en aanbieders van gratis online games. Het bedrijf scoorde monstersuccessen met Tribal Wars, The West en Grepolis.

Preview_Screen

Press Kit
    Vidéo
    Persaanvraag